Konsole do gier – marzec 2014

Konsole nowej generacji skutecznie zawojowały polski rynek i stanowią rozrywkę nie tylko dla przedstawicieli młodszej generacji, ale też całych rodzin. Skąpiec.pl postanowił sprawdzić, które z dostępnych na rynku konsol i dedykowanych im gier wideo są najchętniej wybierane przez polskich konsumentów.

raport_specjalny_konsole_i_gry

Na rynku najlepiej radzą sobie trzy marki – Xbox, PlayStation oraz Nintendo, o których mówi się, że dokonały prawdziwej rewolucji w świecie gier. W Polsce największa wal­ka trwa pomiędzy dwójką z nich – amery­kańskim Xboxem i japońskim olbrzymem Sony PlayStation.

Kupując odpowiednią konsolę, powin­niśmy brać pod uwagę kilka istotnych kwestii, jak na przykład jej możliwości sprzętowe, ilość stworzonych pod nią gier, aplikacji czy dodatków. Warto również roz­ważyć wybór sprzętu, którego producent w razie problemów zaoferuje nam szybkie i bezproblemowe serwisowanie.

 

Preferencje zakupowe graczy

Rynek konsol rozwija się dynamicznie – właśnie do sprzedaży wchodzą konsole nowej generacji, które zdecydowanie zrewolucjonizują świat graczy.

Wzrasta ilość dostępnych gier oraz dodatków, co pozwala na ciekawsze wykorzystywa­nie istniejących już sprzętów. Nierzadko również wybierane są konsole interaktywne, które oferują nam szeroką gamę rozrywki – od sportowych rywalizacji, poprzez progra­my do samodzielnych ćwiczeń.

 

Jakie konsole są najchętniej wybierane przez Internautów i na jakie aspekty podczas poszukiwań zwracano uwagę?

Dane Skąpiec.pl wskazują, że w ostatnich miesiącach prawie 70% internautów poszukujących konsol do gier wybierało konkretny model urządzenia.

Najwięcej uwagi przyciągało PlayStation 3 (42,69% wyszukiwań), za nim w rankingu pojawił się Xbox 360 (ok. 28%) i nowe PlayStation 4 (19,4%).

Wybór marki konsoli to ważna kwestia dla prawie 1 przyszłych właścicieli urządzeń. Tutaj zdecydowanym faworytem okazało się Sony z poparciem około 48% gru­py i Microsoft, wyszukiwany przez 34% użytkowników. Trzecie miejsce należy do Nintendo (9,74%), zaś na pozy­cji czwartej uplasowała się marka Overmax.

Spośród niespełna 6% internautów, którzy zaznaczali ro­dzaj urządzenia, 60% wybierało konsole stacjonarne, zaś 40% użytkowników porównywarki poszukiwało modeli przenośnych.

Cena to czynnik, który nierzadko decyduje i przesądza o naszych wyborach zakupowych. W tym wypadku użytkownicy, którzy preferowali najtańsze produkty byli w mniejszości. Najczęściej wybierano konsole, których cena nie przekracza 1000 złotych (ok. 55%). Spore gro­no poszukujących (19%) zwracało uwagę na propozycje tańsze – do 600 zł. Podobnym zainteresowaniem – około 13% każda – mogły pochwalić się sprzęty z wyższej półki cenowej – od 1200 złotych, a także konsole, które miesz­czą się w przedziale od 1000 do 1200 złotych.

raport_specjalny_konsole_i_gry_tabela

 
 

Katagoria: raporty specjalne
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 4 lata temu.
Publikacja była czytana: 1262  razy.